20 mar 2011

A więc kim jestem w Chrystusie?


1 list do Koryntian 1,2
Zborowi Bożemu, który jest w Koryncie, poświęconym w Chrystusie Jezusie, powołanym świętym, wraz ze wszystkimi, którzy wzywają imienia Pana naszego Jezusa Chrystusa na każdym miejscu, ich i naszym.

Jak wynika choćby z tego wersetu w Chrystusie jesteśmy przez Boże powołanie. To co oznacza opisałem tutaj :) Ale ponieważ jesteśmy w Chrystusie, mamy też udział w Jego dziedzictwie. I to co jest prawdą o Chrystusie, jest też prawdą o nas, ponieważ jesteśmy w Chrystusie.

Każdy nowonarodzony wierzący (zajrzyj tutaj) utożsamiany jest z Chrystusem w Jego śmierci (Rzymian 6,3.6; Galacjan 2,20; Kolosan 3,1-3), w Jego pogrzebie (Rzymian 6,4), w Jego zmartwychwstaniu (Rzymian 6,5.8.11), w Jego wniebowstąpieniu (Efezjan 2,6), w Jego życiu (Rzymian 6,10-11), w Jego mocy (Efezjan 1,19-20) i w Jego dziedzictwie (Rzymian 8,16-17; Efezjan 1,11-12). W miarę upływu czasu postaram się w kolejnych postach napisać i rozwinąć każde z tych wymienionych rzeczy.

Poniżej przedstawiam kim naprawdę jesteś w Chrystusie. Są to prawdy biblijne które stały się prawdą dla Ciebie w chwili Twoich duchowych narodzin. Jeśli nie bardzo wiesz o czym piszę mówiąc o duchowych narodzinach - zajrzyj najpierw tutaj. Te prawdy stały się Twoje. Nie możesz na nie zasłużyć ani na nie zapracować, tak samo jak człowiek urodzony w Polsce nie może (i nie musi) zasłużyć na prawa jakie ma jako obywatel Polski, a które gwarantuje mu polska konstytucja. Są one prawdziwe dla niego po prostu dlatego że urodził się w Polsce. Tak samo te wymienione cechy nie są czymś na co można by zapracować. One po prostu są nam dane jako narodzonym z Boga, przez wiarę w Jezusa Chrystusa. Jeśli sobie je uświadomimy, traktując je jak fakty dotyczące naszej osoby w Jezusie, nasze życie i to co robimy dostosuje się do tych prawd. W miarę kolejnych postów chciałbym każdą z tych prawd rozwinąć, tak byśmy mogli poznać o co dokładnie chodzi z każdą z nich i jakie ma zastosowanie w życiu.

Jestem solą ziemi (Mateusza 5,13) - czytaj więcej o tym tutaj
Jestem światłością świata (Mateusza 5,14)
Jestem dzieckiem Boga (Jana 1,12)
Jestem częścią prawdziwego krzewu winnego, przez którą przepływa życie Chrystusa (Jana 15,1.5)
Jestem przyjacielem Chrystusa (Jana 15,15)
Jestem wybrany i ustanowiony przez Chrystusa, aby przynieść Jego owoc (Jana 15,16)
Jestem niewolnikiem sprawiedliwości (Rzymian 6,18)
Jestem niewolnikiem Boga (Rzymian 6,22)
Jestem synem Boga, Bóg jest duchowo moim ojcem (Rzymian 8,14-15; Galacjan 3,26; 4,6)
Jestem współdziedzicem z Chrystusem dzieląc z Nim Jego dziedzictwo (Rzymian 8,17)
Jestem świątynią - miejscem zamieszkania - Boga. Jego Duch Święty i Jego życie mieszka we mnie (1 Koryntian 3,16-6,19)
Jestem zjednoczony z Panem i jestem z Nim jednym duchem (1 Koryntian 6,17)
Jestem członkiem ciała Chrystusa (1 Koryntian 12,27; Efezjan 5,30)
Jestem nowym stworzeniem (2 Koryntian 5,17)
Jestem pojednany z Bogiem i jestem sługą pojednania (2 Koryntian 5,18-19)
Jestem synem Boga i jestem w Chrystusie (Galacjan 3,26.28)
Jestem dziedzicem Boga, ponieważ jestem synem Boga (Galacjan 4,6-7)
Jestem święty (Efezjan 1,1; 1 Koryntian 1,2; Filipian 1,1; Kolosan 1,2)
Jestem Bożym dziełem - dziełem Jego rąk - narodzonym na nowo w Chrystusie do pełnienia Jego dzieła (Efezjan 2,10)
Jestem współobywatelem wraz z resztą Bożej rodziny (Efezjan 2,19)
Jestem więźniem Chrystusa (Efezjan 3,1; 4,1)
Jestem sprawiedliwy i święty (Efezjan 4,24)
Jestem obywatelem nieba posadzonym już w teraz w niebie (Filipian 3,20; Efezjan 2,6)
Jestem ukryty z Chrystusem w Bogu (Kolosan 3,3)
Jestem wyrazem życia Chrystusa, ponieważ On jest moim życiem (Kolosan 3,4)
Jestem wybrany przez Boga, święty i umiłowany (Kolosan 3,12; 1 Tesaloniczan 1,4)
Jestem synem światłości, a nie ciemności (1 Tesaloniczan 5,5)
Jestem świętym uczestnikiem niebiańskiego powołania (Hebrajczyków 3,1)
Jestem uczestnikiem Chrystusa; mam udział w Jego życiu (Hebrajczyków 3,14)
Jestem jednym z żywych Bożych kamieni budowanych w Chrystusie jako duchowy dom (1 Piotra 2,5)
Jestem członkiem wybranej ludzkości, mesjańskiego kapłaństwa, świętego narodu, ludu będącego własnością Boga (1 Piotra 2,9-10)
Jestem obcym na tym świecie, w którym żyję chwilowo (1 Piotra 2,11)
Jestem wrogiem szatana (1 Piotra 5,8)
Jestem dzieckiem Boga i będę podobny do Chrystusa kiedy On powróci (1 Jana 3,1-2)
Jestem narodzony z Boga, a zły - diabeł - nie może mnie dotknąć (1 Jana 5,18)

W Chrystusie po prostu jestem :) I to jest piękne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz