24 kwi 2008

NATUŚ - mój synuś



Ostatnio mój Natan oglądał "Przebłysk wieczności" i nieco się przestraszył...
Porozmawialiśmy sobie później o tym co widział w filmie...

Natan: A co się stało temu panu?
Ja: Ugryzło go takie zwierzę
Natan: A co jeszcze może gryźć?
Ja: Na przykład mrówka, ale nie tak mocno
Natan: A jakby wszyscy ludzie na świecie przyszli do diabła z mieczami i w niego wbili to by juz nieżył prawda?
Ja: Nie Natan, takie zwykłe miecze nic diabłu nie zrobią. Potrzeba specjalnego miecza. A wiesz jaki to jest ten specjalny miecz?
Natan: Nie wiem
Ja: Biblia
Natan: Biblia?? Nie-e ja ci pokaże jakie są miecze. Mają taką trzymawkę i potem prosty miecz i się tak walczy...
Ja: Tak, ale biblia też jest mieczem. Innego rodzaju. Takim, który może zrobić diabłu krzywdę.
Natan: A czemu tam w szpitalu było tak ciemno?
Ja: To nie było w szpitalu. Jak ludzie umierają a nie kochali Boga to idą do piekła.
Natan: Do diabła?
Ja: Nie, diabeł nie rządzi w piekle.
Natan: Nie?
Ja: Nie, Bóg stworzył piekło dla diabła i jego demonów.
Natan: Co to jest demon?
Ja: Demon był kiedyś aniołem, którego namówił diabeł żeby sprzeciwił się Bogu.
Natan: A czemu w szpitalu było tak ciemno?
Ja: Mówiłem Ci, to nie było w szpitalu...
Natan: A czyje to były oczy?
Ja: Nie wiem, może jakiegoś demona?
Natan: A może diabła? Tak, diabeł to są oczy.
Ja: Nie, diabeł jest niewidzialny..
Natan: Niewidzialny?
Ja: Tak, i mieszka na ziemi.
Natan: Na ziemi???
Ja: Tak, ale jest niewidzialny. Dlatego ludzie umierają, są wojny, kłótnie... Ja: ..Bo diabeł był kiedyś aniołem. Ale stwierdził że może być równy Bogu, heh
Natan: ..pobłażliwy uśmiech...
Ja: ...i Bóg go wyrzucił z nieba
Natan: Ale czemu akurat musiał spaść na ziemię?
Ja: Bo Bóg chciał pokazać diabłu że nie potrafi rządzić tak jak Bóg. Ja: Ludzie jak umierają to idą do jeziora ognistego
Natan: A jakby ludzie przynieśli wodę i zgasili ten ogień?
Ja: Nie, to jest ogień nieugaszony
Natan: Nieugaszony??...
Ja: Tak, nie da się go zgasić wodą.
Natan: ...a Jezus...
Ja: Tak, Jezus jest wodą która gasi ten ogień. I Jezus powiedział kto napije się wody którą ja mu dam nie będzie pragnął na wieki. I tylko dzięki temu ze kochamy Jezusa nie pójdziemy do piekła. Jezus jest też drzwiami.
Natan: !!!???
Ja: Tak, i drogą... 
Natan: !!!???
Ja: ...i życiem...
Natan: hehehe...
Ja: ...i Jezus pokonał diabła na krzyżu jak umarł za nas i zmartwychwstał.
Natan: Pokonał? To czemu on ciągle żyje?
Ja: Bo to jest tak... jak dwa królestwa ze sobą walczą...
Natan: Tato to ja ci powiem! Tu jest mój zamek.. a tu Twój... a tu jest rzeka... i moi żołnierze tu a Twoi żołnierze tu... i tak walczą...
Natan: Czemu Bóg świecił?
Ja: Bóg jest światłem 
Natan: To światło to był Bóg?
Ja: Tak, Bóg jest światłością. Ale to nie jest takie światło jak lampy. Tylko takie specjalne Ja: To co? Boisz się czegoś jeszcze w tym filmie?
Natan: hmm.. nie-e ale na pewno spotkam w nocy tą ciemność
Ja: Ale wiesz co? Zawsze możesz zawołać Jezusa kiedy spotkasz taką ciemność. I Pan Jezus zaświeci takie światło jak widziałeś i nie będzie już ciemności wtedy :)
Natan: To wiesz co? To ja zbuduję z klocków jezioro ogniste dobra?[
Ja: hehe dobra :)
Natan: I diabła i Jezusa i demony

Takie to mam właśnie rozmowy z moim synusiem Natusiem :))

1 komentarz:

  1. Słowem bożym można zwalczyć wszelkie zło.
    Lecz demonów mieszkających w piekle nie można pokonać ale,modlitwą można się obronić i wiarą w boga który uchrania nas od nich.
    One na codzień starają się nas zawrócić z właściwej drogi.

    OdpowiedzUsuń