24 sie 2010

Guzik zamiast odpowiedzi


Zastanawialiście się kiedyś dlaczego Bóg nie odpowiada na modlitwy? Dlaczego milczy gdy prosicie? Biblia podaje kilka tego powodów. Zobaczmy.


Powód nr -1 (bo nie chce mi się przenumerowywać listy a dodałem go na końcu :)...
brak wiary w Boga

list do Hebrajczyków 11,6
"Bez wiary zaś nie można podobać się Bogu; kto bowiem przystępuje do Boga, musi uwierzyć, że On istnieje i że nagradza tych, którzy go szukają." 

Jeśli nie wierzysz... od kogo chcesz otrzymać odpowiedź?

Powód nr 0

ks. Ezechiela 22,30-31
"Szukałem wśród nich męża, który by potrafił wznieść mur i przed moim obliczem stanąć w wyłomie, wstawiając się za krajem, abym go nie zniszczył, lecz nie znalazłem. Dlatego musiałem wylać na nich swój gniew, zniszczyłem ich w ogniu mojej popędliwości i ich postępki zwaliłem im na głowę - mówi Wszechmocny Pan."

Co tu jest opisane? Ci ludzie nabroili i Boża sprawiedliwość musi ich ukarać, ale Boże miłosierdzie nie chce ich karać i szuka powodu by tego nie robić... Bóg szuka osoby która wstawiałaby się w modlitwie za tych ludzi by móc jej wysłuchać i nie karać... Nie udało się... Bóg nie znalazł takiej osoby... więc musiał ich ukarać... Kochani, jeśli się nie modlimy o nasze sprawy, czy naprawdę chcemy by Boża sprawiedliwość doszła do głosu? Albo ona albo plan złego? To co nas spotyka zależy od naszej modlitwy o nasze sprawy, musimy się modlić.

Powód nr 1
nie wierzymy w to że otrzymamy odpowiedź
 
ew. Marka 11,24
"Dlatego powiadam wam: Wszystko, o cokolwiek byście się modlili i prosili, tylko wierzcie, że otrzymacie, a spełni się wam."


Powód nr 2
czytajmy dalej ten fragment...

ew. Marka 11,25-26

"A gdy stoicie i zanosicie modlitwy, odpuszczajcie, jeśli macie coś przeciwko komu, aby i Ojciec wasz, który jest w niebie, odpuścił wam wasze przewinienia. Bo jeśli wy nie odpuścicie, i Ojciec wasz, który jest w niebie, nie odpuści przewinień waszych."

Nieprzebaczenie to grzech. I jest POWAŻNĄ przeszkodą w otrzymaniu odpowiedzi.


Powód nr 3
ale nieprzebaczenie to nie jedyny grzech który zatrzymuje odpowiedź...

ks. Izajasza 59,1-2

Oto ręka Pana nie jest tak krótka, aby nie mogła pomóc, a jego ucho nie jest tak przytępione, aby nie słyszeć. Lecz wasze winy są tym, co was odłączyło od waszego Boga, a wasze grzechy zasłoniły przed wami jego oblicze, tak że nie słyszy.

Nie słyszy z powodu naszych grzechów. A bardziej nie chce słuchać z powodu grzechów. Wszak to logiczne. Skoro robimy co chcemy i nie zważamy na Jego zdanie na ten temat, czemu miałby nas wysłuchiwać? Nie jest przecież ani służącym ani maszyną.


Powód nr 4

list Jakuba 4,3

"Prosicie, a nie otrzymujecie, dlatego że źle prosicie, zamyślając to zużyć na zaspokojenie swoich namiętności."

O czym tutaj jest mowa? Prosimy z egoistycznych pobudek. Boże proszę Cię żeby Darek się ze mną umówił. Boże proszę Cię żeby ta Kaśka dostała pałę z matmy.... Choć są i bardziej wyrafinowane egoistyczne pobódki...


Powód nr 5

ew. Jana 15,16

Nie wy mnie wybraliście, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was, abyście szli i owoc wydawali i aby owoc wasz był trwały, by to, o cokolwiek byście prosili Ojca w imieniu moim, dał wam.

O czym tu mowa? Kto ma uszy do słuchania niechaj słucha. Jezus wybrał Ciebie i przeznaczył do wydawania owocu. Czym jest owoc?

list do Galacjan 5,22-23

"Owocem zaś Ducha są: miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność, łagodność, wstrzemięźliwość."

+ wszystkie inne dobrze rzeczy które możemy w miłości okazywać innym.

Zatem Jezus przeznaczył nas byśmy np takie owoce wydawali... czyli pojawia sie sytuacja w której jest oczekiwana np cierpliwość z naszej strony. Kiedy ją okazujemy - wydajemy owoc. Jeśli nie okazujemy jej - nie wydajemy owocu.

Idźmy dalej...
"...i aby owoc nasz był trwały", co to oznacza? To oznacza że mamy zmierzać do tego żeby owoc pojawiał się ZAWSZE kiedy jest oczekiwany.


Nie raz na 50 sytuacji jestem cierpliwy, nie raz na 10, ale za każdym razem. Tak, to jest proces. Ale Bóg daje i chcenie i wykonanie, jeśli o to prosimy z wiarą. I gdy zaczynamy przynosić owoc zawsze wtedy owoc staje się trwały (odsyłam do Jana 15,4-7). A po co ma być trwały? "... by to, o cokolwiek byście prosili Ojca w imieniu moim, dał wam"
. Po to musimy przynosić trwały owoc by Bóg nas wysłuchiwał.

Oczywiście przynoszenie owocu w każdej sytuacji to ideał do którego zmierzamy. Ale im trwalszy jest nasz owoc, tym chętniej Bóg odpowiada na nasze modlitwy i prośby.

Jeśli jesteś w takiej sytuacji, że modlitwy nie przynoszą odpowiedzi, zachęcam Cię, sprawdź swoje serce, co jest powodem.
Powód nr 6


Czy to wszystko? Nie, ale tutaj wyczerpały mi się powody nieodpowiadania Boga z naszej winy :), są jednak inne powody, powiem o jednym

ks. Daniela 10,12-14

"Wtedy rzekł do mnie: Nie bój się, Danielu, gdyż od pierwszego dnia, gdy postanowiłeś zrozumieć i ukorzyć się przed swoim Bogiem, słowa twoje zostały wysłuchane, a ja przyszedłem z powodu twoich słów! Lecz książę anielski królestwa perskiego sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden dni, lecz oto Michał, jeden z pierwszych książąt anielskich, przyszedł mi na pomoc, dlatego ja zostawiłem go tam przy księciu anielskim królestwa perskiego, i przyszedłem, aby ci objawić, co ma przyjść na twój lud w dniach ostatecznych, bo widzenie znów dotyczy dni przyszłych."

Ci książęta królestw to wysłannicy złego. Zatem powodem może być po prostu sprzeciw złego, nie chce by dotarła do nas Boża odpowiedź na modlitwę. Ale zauważcie też "gdyż od pierwszego dnia,
gdy postanowiłeś (...) ukorzyć się przed swoim Bogiem" Pokora jest bardzo pomocna... Bo od pierwszego dnia już Bóg wysłuchał.


Zapytacie czy mamy sie modlic cały dzień?! albo dwadzieścia jeden całych dni?! Kochani... a chcecie otrzymać odpowiedź? Czy raczej traktujecie tą prośbę czy modlitwę jako 15tą rzecz na liście?
Im więcej przeszkód usuniecie, tym szybciej odpowiedź przyjdzie.

list do Rzymian 12,12

"[bądźcie] w nadziei radośni, w ucisku cierpliwi, w modlitwie wytrwali;"

list do Kolosan 4,2
"W modlitwie bądźcie wytrwali i czujni z dziękczynieniem,"

Po co o tym wszystkim piszę? Bo chcę abyście otrzymywali odpowiedź na Wasze modlitwy :) Sprawdzajcie proszę Wasze serca, rozejrzyjcie się tam, jeśli powodem milczenia Boga jest grzech - przeproście za niego Boga, jeśli powodem jest złe nastawienie serca - zmieńcie to nastawienie, jeśli brak wiary - czytajcie biblię i proście najpierw o wiarę... Zostańcie z Bogiem.

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie piszesz. Jeśli tylko zechcesz, zajrzyj proszę do Wirtualnego Klasztoru www.jhs.fora.pl gdzie kontemplujemy Boga.
    Serdecznie pozdrawiam!
    exe

    OdpowiedzUsuń